Fit på 30 dager

Desirèe Andersen er aktuell med boka Fit på 30 dager, en kostholds- og treningsplan som virker. Hun byr på gratis oppskrift her!

Publisert: Skrevet av: Desirèe Andersen, fotfocuse.

Når folk ber meg om å fortelle om meg selv så begynner jeg stort sett å snakke om jobben min. For etter å være mamma, så er det den jeg er – personlig trener og kostholdsveileder Desiree Andersen.

Jeg har jobbet i treningsbransjen i fjorten år, og sakte, men sikkert sett hvordan sosiale medier, trender og store overskrifter har vært med på å gjøre en sunnere livsstil til noe komplisert og nesten uoppnåelig for mange. Plutselig skulle mat settes i båser merket Rawfood eller lavkarbo for at folk skulle tenke at det var sunt.

For fem år siden valgte jeg å starte bloggen fitfocus.no som en liten motpol. Jeg ønsket å vise at et sunt kosthold kan gjøres enkelt, uten dyre spesialprodukter, med mat du finner i en helt vanlig butikk, mat du kjenner igjen og liker.

At en sunn livsstil kan være så mangt, det handler først og fremst om å finne frem til de gode vanene, som du opplever som positive for deg, og som gir deg de resultatene du ønsker for deg selv og ditt liv.

Desiree Andersen, treningsbok, matoppskrifter, trening og helse, Pilar forlag

 

Slik ble FIT PÅ 30 DAGER til: Et program som først og fremst skulle hjelpe kundene mine ned i vekt, men som også skulle kunne tilpasses den enkeltes hverdag, mål og ønsker for en sunnere hverdag.

 

MITT BESTE TIPS FRA BOKA:

Se helheten! De færreste trener fire ganger i uka året rundt, eller spiser 1460 sunne måltider i året.

START DAGEN MED MIN READY TO GO SMOOTHIE

Da har du allerede startet dagen på en god måte og sørget for å få i deg 2 av dagens anbefalte frukt og grønt. Må man spise frokost for å være sunn? Nei, men er starten god, er det større sjanse for at resten av dagen også ender godt.

 

DU TRENGER
(Til 1 smoothie)
2 dl frosne bringebær
1 neve frossen blomkål/brokkoliblanding
¼ avokado
1 dl gresk yoghurt
3 ss konsentrert, sukkerfri saft
Vann

SLIK GJØR DU
Ha alt i en blender. Kjør på høy hastighet til alt er blandet til en myk smoothie. Spe med litt kaldt vann om den blir for tykk.
TIPS
Her kan du variere smak i det uendelige ved å bruke byttelisten og velge den saften du liker best selv! Serveres i bolle eller glass.